Abdij O.L.V. van Nazareth Brecht stelt nieuwe TRAPP-lijn voor

Sinds 1964 wordt het merk Trapp gebruikt, tijd voor een opfrisbeurt dachten de Trappistinnen van Brecht. Meteen werd het hele winkelinterieur mee vernieuwd. Een schot in de roos! Het begint allemaal in 1950 als dertien zusters van Soleilmont hun intrek nemen in de nieuwe abdij in Brecht, gebouwd op initiatief van en samen met de Paters van Westmalle. De nieuwe gemeenschap groeit snel aan en de zusters zoeken een economische activiteit waardoor ze in hun levensonderhoud kunnen voorzien. De Regel van Sint-Benedictus stelt immers dat we pas echte monniken zijn als we leven van het werk van onze handen. Vanaf 1964 wordt afwasmiddel op de markt gebracht, dat integraal in de abdij gemaakt wordt. Dit wordt snel aangevuld met vloerzeep, badschuim en shampoo. Heel veel ziekenhuizen, instellingen in Vlaanderen zijn in handen van religieuzen die de zusters steunen door hun onderhouds- en verzorgingsproducten in Brecht te kopen. Naarmate de jaren verstrijken verandert dit en evolueerde ons klantenbestand voornamelijk naar winkels en particuliere verkoop. In 2001 leert sr GilChrist van de jonge stichting Tautra in Noorwegen, ons stukken natuurlijke toiletzeep maken. Vanaf 2002 wordt het assortiment verrijkt met vaste blokjes zeep en de volgende jaren wordt het assortiment uitgebreid met vloeibare handzeep, badzout, douchegel en glycerinezepen. De steeds ingewikkelder en uitgebreidere wetgeving rond cosmetica, de hoop dat TRAPP meer zou opbrengen voor onze abdij en de droom van een nieuwe lijn eigentijdse en creatieve producten doen een proces op gang komen waarbij de vernieuwing van het volledige TRAPP-gamma centraal staat. Hiervoor wordt samengewerkt met een externe partner zodat kwalitatief hoogstaande en wettelijk conforme producten op de markt gebracht worden. Maandenlang wordt samen gedroomd, gezocht, getest, uitgeprobeerd om u vandaag zeventien producten voor te stellen, waar wij helemaal enthousiast voor zijn. Onze eigen abdijrecepten vormen hierbij het uitgangspunt. Alle aspecten van het zeep maken komen aan bod en onze input en mening is telkens doorslaggevend bij de beslissingen. Naast de hoge kwaliteit van het product wordt ook aandacht besteed aan de band met het monastieke leven, de uitstraling en presentatie, de milieu-impact.

Nieuwe huisstijl: TRAPP

We hebben een nieuwe huisstijl uitgewerkt. Het zwart/wit karakter van ons habijt, waaraan we onmiddellijk herkend worden, stond hierbij centraal en was richtinggevend.

We hebben het Franse kwaliteitslogo “Monastic” bekomen, dat toegekend wordt aan monastieke gemeenschappen die hun economie op een authentieke manier gestalte geven en de waarden van het monastieke leven hierin laten primeren. Hierdoor staan we garant dat de nieuwe producten echt monastieke producten zijn. 

De nieuwe producten zijn samengebracht in drie lijnen : een lijn rond lavendel, een lijn rond aloë vera en een lijn met traditionele toppers het uitgangspunt zijn. Alles wordt aangeboden in kleine flesjes en navul liter verpakking.

Nieuwe huisstijl: TRAPP

Nieuw product! Shampoo met trappistenbier!

De parel op het werk is een totaal nieuw product dat we geheim gehouden hebben.

We brengen vanaf vandaag een nieuwe shampoo op de markt met heel eigen trappistenkenmerken. We presenteren u een trappistenbiershampoo, gemaakt met 10% dubbel van Westmalle. Bier werd traditioneel altijd door vrouwen gebrouwen. Het maakte onderdeel uit van het huishoudelijke werk. Doorheen de eeuwen hebben monniken dit werk op zich genomen en nu willen de zusters op originele manier aanknopen bij deze mooie traditie door shampoo te maken met trappistenbier. We lieten een studie maken door een gespecialiseerd instituut in Brussel, Institut Meurice en ze bezorgden ons een wetenschappelijk onderbouwd dossier met alle voordelen voor de huid en voor het haar van bier.  De shampoo heeft een licht conditionerend effect en licht geparfumeerd zodat u niet het gevoel hebt uw haar te wassen met zuiver bier…

Nieuw product!   Shampoo met trappistenbier!

Digitaal bestellen

Ook de concrete aankoopmodaliteiten worden bij de tijd gebracht door een digitaal bestelplatform. Er wordt een webwinkel ontwikkeld waar zowel particulieren als professionele klanten hun bestelling kunnen plaatsen.

Digitaal bestellen
NL

Welkom

Welkom
EN

Welcome

Welcome
FR

Bienvenue

Bienvenue
DE

willkommen

willkommen
IT

benvenuto

benvenuto
ES

Bienvenido

Bienvenido

Deze website gebruikt cookies. Wij gebruiken cookies zodat onze website beter werkt voor onze bezoekers. Daarnaast gebruiken wij cookies voor analytische doeleinden.

Lees meer over onze privacy policy.

Nee dank je Prima